كتابخانه اداري و اهميت آن‌ها

مجموعه آقاي مبلمان طراح و توليد كننده مبلمان اداري ، طراح و تجهيز كننده دكوراسيون اداري با بهترين كيفيت اعتماد شما افتخار ماست . از وبسايت آقاي مبلمان نيز ديدن فرماييد www.mrmobeman.com

كتابخانه اداري و اهميت آن‌ها

كتابخانه اداري و اهميت آن‌ها

يكي از مهم‌ترين نيازهاي اساسي در هر محيط اداري، نياز به كتابخانه اداري است. نظم و ترتيب بخشيد به محيط كار توسط اين كتابخانه‌هاي اداري صورت مي‌گيرد.

كتابخانه اداري بهترين وسيله براي جا دادن اسناد و مدارك و زونكن‌ها مي‌باشد كه ضمن مرتب كردن محيط كاري دسترسي به اسناد و مدارك را ساده‌تر مي‌كند. بدون شك يك كتابخانه اداري شيك كه درون آن پر از اسناد و مدارك، مجلات و كاتالوگ‌هاي گران بها و تنديس‌ها و لوح‌هاي متفاوت است كه نشانگر شخصيت سازمان شماست.

  

بررسي انواع متفاوت كتابخانه اداري و كاربرد آن‌ها

كتابخانه‌هاي اداري انواع متفاوتي دارند، طراحي زيبا و شيك يك كتابخانه اداري علاوه بر اينكه نماي محيط شما را زيباتر مي‌كند كارايي بالايي را نيز به شما ارائه مي‌دهد. كتابخانه‌هاي اداري در انواع مختلفي چون: كتابخانه ديواري، كتابخانه زميني، كتابخانه درب شيشه‌اي و كتابخانه تمام طبقه طراحي و توليد مي‌شوند. استفاده از هركدام از اين كتابخانه‌هاي اداري در محيط‌هاي كاري مختلفي صورت مي‌گيرد. مراكز آموزشي، بيمارستاني و اداري و حتي مصارف خانگي. از ديگر كاربردهاي انواع كتابخانه مي‌توان به جلوگيري از آشفتگي كتاب‌ها اشاره كرد. لذا افراد مي‌توانند با استفاده از حتي يك كتابخانه كوچك ديواري كتاب‌هاي مورد استفاده را روي آن قرار دهند و از آشفتگي، آنها را نجات دهند. محيط خود را مرتب كنند.

مطالب مرتبط:

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه مي‌بايستي در طراحي انواع كتابخانه‌هاي اداري، مورد توجه قرار دهيم، مقاومت و استحكام قفسه‌هاي كتابخانه‌ي اداري مي‌باشد. تحمل وزن‌هاي بالا و سنگين براي اين طبقات بسيار مهم است و بايد با استفاده از متريال مناسب و طراحي دقيق و مهندسي شده، اين موضوع را برطرف كرد. در برخي از اداره‌ها در قفسه‌هاي كتابخانه اداري، مجسمه، تنديس و لوگوهاي مخصوص اداره و خيلي ديگر از اشياء سنگين گذاشته مي‌شود كه در صورت مرغوب نبودن متريال به كار رفته در طراحي كتابخانه‌هاي اداري ممكن است كاركرد لازم را نداشته باشد يعني يا از بين برود يا از فرو شكل اصلي خود خارج شود.

تأثيرات مستقيم و غير مستقيم كتابخانه اداري بر افزايش راندمان كار كارمندان

 

كتابخانه اداري به طور مستقيم و غير مستقيم بر راندمان كاري يك مجموعه تأثيرگذار است. جلوگيري از به‌هم‌ريختگي و دسته بندي اسناد و مدارك و پرونده‌ها در شركت و سازمان‌ها و مجموعه‌هاي متفاوت بسيار مهم است. كتابخانه اداري نيز همين كار را انجام مي‌دهد. پرسنل به راحتي به اسناد و مدارك دسترسي دارند و كار آن‌ها سرعت بيشتري پيدا مي‌كند. محيط شما نيز آشفتگي ندارد و مراجعين و مشتريان شما از اين موضوع راضي‌تر مي‌شوند. همچنين اين مسئله باعث مي‌شود كه احساس خستگي و كلافگي براي كاركنان در آن محيط ايجاد نشود و با بازدهي بالاتري كارها را ادامه دهند.

 

ويژگي‌هاي يك كتابخانه اداري استاندارد

  • استحكام و مقاومت بالاي قفسه‌ها در تحمل اجسام با وزن زياد
  • كم حجم بودن (از نظر فيزيكي فضاي زيادي را اشغال نكند)
  • استفاده از چوب مرغوب و مواد اوليه درجه يك براي ساخت بخش‌هاي مختلف كتابخانه
  • استاندارد بودن فاصله طبقات به گونه‌اي كه براي گذاشتن و برداشتن زونكن يا كتاب مشكلي به وجود نيايد.
  • استفاده از طرح‌هاي جديد و متنوع و در عين حال ساده كه مورد پسند همه سليقه‌ها قرار گيرد

مزايا و فوايد استفاده از كتابخانه اداري

كتابخانه‌هاي اداري فوايد بسيار زيادي دارند. طراحي شيك و توليد بي نقص اين نوع محصولات مزاياي بسيار زيادي دارد در ادامه به اين مزاي نگاهي ميندازيم:

 

  • نگهداري از مجلات و كاتالوگ‌ها و دفاتر مختلف مربوط به كار شما
  • دسته بندي موضوعات و پرونده‌ها جهت سهولت دسترسي
  • سامان بخشيدن به محيط كاري و جلوگيري از هرگونه بي نظمي و آشفتگي
  • افزايش راندمان و بازدهي پرسنل در يك محيط كاري
  • پرهيز از اتلاف وقت و بهره‌وري بالاتر
  • رضايت مراجعين و مشتريان از نظم محيط و سرعت عمل بالاي كاركنان در پاسخگويي

براي مشاهده كاتالوگ محصولات كتابخانه اداري به لينك زير مراجعه كنيد:

 >> كتابخانه اداري <<

براي كسب اطلاعات بيشتر و تماس با كارشناسان مبلمان اداري يكتا با شماره‌هاي زير ارتباط بگيريد:

تلفن: 44620087-021 واتس‌اپ: 002-6262-0902

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.