ايده براي طراحي اتاق كار خانگي

مجموعه آقاي مبلمان طراح و توليد كننده مبلمان اداري ، طراح و تجهيز كننده دكوراسيون اداري با بهترين كيفيت اعتماد شما افتخار ماست . از وبسايت آقاي مبلمان نيز ديدن فرماييد www.mrmobeman.com

ايده براي طراحي اتاق كار خانگي

ايده براي طراحي اتاق كار خانگي

امكان دارد كه شغل شما هم باعث بشود كه بدون مراجعه به صورت حضوري و شخصاً به دفاتر اداري با دوركاري فعاليتتان را جلو ببريد. با طراحي يك هوم آفيس (Home Office) در منزل و خانه خودتان به راحتي مي‌توانيد فضاي كاري را به داخل خانه خود بياوريد.

در طول چند سال اخير، علي الخصوص در سالي كه گذشت شرايط زندگي ما و زندگي كاريمان به طور كامل دچار تحول شده است. موضوعي كه بيشتر از باقي موارد در طراحي داخلي نمود پيدا كرده است، هوم آفيس يا دفاتر كاري خانگي مي‌باشند. يك پديده تازه ظهور كرده در دكوراسيون داخلي منازل كه با اختصاص دادن بخشي از فضاي داخلي خانه به آن، خواهيد توانست در آرامش و راحتي ساعت‌هايي را مشغول به انجام كارهايتان باشيد.

ولي ايجاد و طراحي كردن يك هوم آفيس مدرن كه در علاوه بر زيبايي و كارآمد بودن مستلزم آن است تا در هماهنگي كامل با كل دكوراسيون داخلي منزل باشد نيازمند ايده‌يابي، رعايت نكات و اصول طراحي اتاق كار مي‌باشد. اين نكته‌ها تمام آن چيزهايي است كه گروه مبلمان اداري يكتا تلاش مي‌كند، با ارائه دادن آن‌ها در اين مقاله بر اساس نوع فعاليتتان، شما را به بهترين و دلخواه ترين هوم آفيس مد نظرتان برساند. زيرا ميزان اهميت طراحي هوم آفيس حتي اگر بيشتر از طراحي فضاي اداري نباشد؛ مطمئناً و حتماً كمتر از آن نيز نخواهد بود. كار در منزل به شكلي است كه ممكن است در هر لحظه حواستان به چيز ديگر مشغول و پرت بشود.

 

 

 

به همين علت نيازمند به تعبيه و طراحي فضايي دارد كه به همان ميزان فعاليت در محيط اداري، روحيه و انگيزه كاري را به شما بازگرداند. با خواندن اين مقاله تا انتها، با درك كردن اين موضوع و نحوه دستيابي به ايده‌ها و روش‌هايي مدرن براي طراحي هوم آفيس آشنا مي‌شويد. همراه ما باشيد.

مفهوم طراحي هوم آفيس

در عصر كنوني كه زندگي همه‌ي ما تحت تأثير از فضاهاي مجازي و دنياي مدرن شكل گرفته است، از پيش بردن فعاليت‌هاي كاري و اداري از خانه، به امري كاملاً متداول و عادي تبديل شده است. موضوعي كه شايد تا همين چند سال اخير كاملاً ناشناخته و عجيب بود و مورد توجه افراد كمي قرار مي‌گرفت. تمام اينها به رايج شدن مفهوم طراحي هوم آفيس در طراحي داخلي ارتباط پيدا مي‌كند. بخشي از طراحي فضاي داخلي منزل، در نظر گرفتن يك مكان مناسب است كه اولين قدم براي به وجود آوردن چنين فضايي است. بنابراين مهم است فضايي كه انتخاب مي‌كنيد علاوه بر القاي حس و حال خوشايند، ذهن و افكار شما را از هر آنچه كه در محيط خانه به خود مشغول مي‌كند، دور نگه دارد. به گونه‌اي كه حس حضور در خانه و كار كردن در آن را در شما كمتر بكند و با تمركز بيشتري به كارهايتان ادامه دهيد.

بيشتر بخوانيد: چگونه صندلي اداري راحت انتخاب كنيم؟

 

ولي لازمه داشتن يك هوم آفيس مدرن، جداي از انتخاب فضايي دنج و مناسب و به دور از تشويش، طراحي آن به روشي كاملاً درست و اصولي مي‌باشد. اين طراحي در فضاهاي چالش برانگيز (فضاهايي با ابعاد بسيار محدود و يا فضاهايي با وسعت بزرگ) است. با اين موضوع ميزان اهميت خود را براي كاربران خود آشكار مي‌كند.

بنابراين براي كساني كه در منزلشان كار مي‌كنند و خواستار اجراي ايده‌هايي مدرن در طراحي هوم آفيس خود هستند. نكات كاربردي و مناسبي گفته شده است در ادامه كمك بسياري به آنها مي‌نمايد.

نكات كاربردي براي طراحي هوم آفيس مدرن و زيبا

هميشه روش‌ها و راهكارهايي وجود دارند تا طراحي هوم آفيس را به بهترين شكل ممكن از پيش ببريد. تمام فضاهاي كاري جداي از اينكه به فعاليت‌هاي روزانه مرتبط مي‌شود، نيازمند است تا با طراحي اصولي و حتي الامكان مقرون به صرفه ايجاد شود. همينطور در ضمن تاثيرگزاري بر عملكرد و پيشرفت كاري، انرژي بخش روحيه شما در زمان كار نيز شود. چند نمونه از اين راهكارها و ايده‌هاي مدرن كه براي دستيابي به طراحي هوم آفيس مورد استفاده‌اند در ادامه بيان شده‌اند.

بيشتر بخوانيد: دفتر كارتان را بزرگتر جلوه دهيد

بهترين بخش خانه را انتخاب كنيد

 

در نوشته‌هاي قبل‌تر گفته شد كه موقعيت مكاني‌اي كه براي انجام دادن فعاليت كاري و روزانه خود انتخاب مي‌كنيد، بسيار پر اهميت است. در آغاز بايد اين محيط را انتخاب كنيد، تا بتوانيد بر اساس آن ديگر مراحل را جلو ببريد. ولي اينكه اين موقعيت را در كدام قسمت و بخش از خانه خود انتخاب كنيد، جاي بحث و تفكر دارد. اگر دنج‌ترين و آرامش بخش‌ترين، بخش از فضاي خانه را به اتاق كار در منزل خود اختصاص دهيد، بي هيچ شكي با گذر زمان تأثيرات آن را بر روند كاري خودتان خواهيد ديد. فراموش نكنيد كه موقعيت مكاني كه انتخاب كرده‌ايد بايد وسعت كافي براي جاي‌گذاري مبلمان اداري و ديگر لوازم كاري داشته باشد. معمولاً افراد در فضاهاي كوچك به راحتي با آشفتگي حاصل از كمبود جا مواجه مي‌شوند.

نورپردازي كافي و متناسب

همان گونه كه هميشه گفته‌ايم، نورپردازي حرف اول را در طراحي تمام محيط‌هاي كاري مي‌زند. اكنون چه در فضاهاي كار اداري و چه در فضاهاي كار خانگي از ميزان اهميت اين نكته كم نخواهد شد. قطعاً كار در فضايي با نور كم، در طولاني مدت از انرژي شما براي ادامه كار كم مي‌كند. به علاوه اين موضوع به مرور اثرات منفي هم بر روي چشمان و بازده كاري‌تان مي‌گذارد. پس استفاده از نورپردازي مناسب و كافي و اصولي، و تا جاي ممكن نور طبيعي، از الزامات اصلي طراحي هوم آفيس مي‌باشد. چه چيزي مي‌تواند بهتر از يك پنجره‌ي وسيع، كه در طول روز كه بازتاب كننده نور طبيعي خورشيد به داخل اتاق مي‌شود، در هوم آفيس‌تان قرار دارد باشد. در غير اين صورت، با كمك گرفتن از منابع نور مصنوعي و به طبع لوسترها و چراغ‌هاي مدرن، نورپردازي كافي اتاق كار خانگي‌تان را تأمين كنيد.

بيشتر بخوانيد: صندلي اداري براي كار در خانه

رنگ آميزي درست باعث افزايش بهره‌وري است

به معناي هوم آفيس (اتاق كار خانگي) و حضور آن به عنوان بخشي از فضاي خانه توجه كنيد. اين اتفاق من جمله دلايلي مي‌باشد كه باعث شده طراحي اين فضا به طور كامل در ارتباط و هماهنگي با ديگر قسمت‌هاي خانه انجام بگيرد. علي الخصوص كه اگر اتاق كاريتان فقط از طريق پارتيشن از ديگر نواحي خانه جدا شده باشد.

رنگ‌ها نقش بسيار مهمي در هماهنگ‌سازي هر قسمت و در نهايت افزايش ميزان بهره وري بيشتر در فرايند كاريتان دارند. با انتخاب درست و مناسب رنگ‌ها براي فضاي كار خود، حفظ هارموني بين قسمت‌هاي مختلف را به وجود آوريد. همين‌طور باعث افزايش روحيه كاري شما مي‌شود، كه همين امر سبب مي‌شود تا قدم در راه موفقيت شغلي خود بگذاريد. اگر شما هم به دنبال سبكي مدرن در دكوراسيون هوم آفيس خود هستيد و به اين سبك علاقه‌مند هستيد. اولويت انتخاب رنگ را بر پايه تناژ رنگ روشن و عموماً سفيد و طوسي قرار دهيد.

 

انتخاب مبلمان

هر اتاق كار با انتخاب مبلمان، ميز و صندلي اداري مناسب براي كار است كه شكل مي‌گيرد. زيرا كه هميشه اين توجه به راحتي و آرامش شما كاركنان است كه بايد در صدر توجهات قرار بگيرد. اين شما هستيد كه بايد ساعت‌هاي طولاني و مداوم را بر روي صندلي و پشت ميز اداري خود بگذرانيد. پس مهم است كه ميز و صندلي‌اي كه براي كار انتخاب مي‌كنيد، كاملاً استاندارد و مناسب فعاليت كاريتان باشد. اين موضوع همان گونه كه در فضاهاي كار اداري كاملاً رعايت مي‌شود، بايد در فضاهاي كار خانگي نيز مورد توجه قرار بگيرد. به همين علت، انتخاب صندلي اداري انعطاف پذير مطابق با استانداردهاي ارگونوميك و متناسب با ابعاد و اندازه ميز و فضاي اتاق، نكته‌ي بسيار حائز اهميت و تأكيد شدني مي‌باشد.

با توجه به طراحي مدرني كه براي هوم آفيس خود در نظر گرفته‌ايد، به خاطر داشته باشيد كه ميز و صندلي مورد پسند، بايد ويژگي‌هاي مخصوصي داشته باشد. جداي از ايده‌آل‌هاي زيبايي و متناسب با دكوراسيون مدرن، از همه‌ي استانداردهاي مورد نياز براي فعاليت كاري نيز برخوردار باشد.

بيشتر بخوانيد: تجهيز دفتر كار خانگي

به طور مثال ويژگي ارگونوميك بودن انجام وظايف كاري شما را با آساني و سهولت بيشتري شكل مي‌دهد. به اين موضوع هم توجه داشته باشيد كه انجام كار حتي از خانه نيازمند نشستن طولاني مدت پشت ميز كار است. پس تلاش كنيد تا ميز و صندلي دفتر كار خانگيتان از بالاترين استانداردهاي ارگونوميك برخوردار باشد.

 

اميدواريم كه همه‌ي اين روش‌ها و ايده‌يابي‌ها، براي ايجاد كردن يك هوم آفيس مدرن براي شما مفيد واقع شده باشد. تيم ما همواره خواستار پيشرفت و موفقيت در زمينه كسب و كارتان هستيم. با راهنمايي گرفتن از طراحان، متوانيد با سرعت بيشتر و تخصص بهتر، نسبت به طراحي اصولي هوم آفيس خود اقدام كنيد. حتماً اتاق كار در موفقيت كاري شما بسيار تأثيرگذار خواهد بود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.