دفتر كارتان را بزرگ‌تر جلوه دهيد

مجموعه آقاي مبلمان طراح و توليد كننده مبلمان اداري ، طراح و تجهيز كننده دكوراسيون اداري با بهترين كيفيت اعتماد شما افتخار ماست . از وبسايت آقاي مبلمان نيز ديدن فرماييد www.mrmobeman.com

دفتر كارتان را بزرگ‌تر جلوه دهيد

دفتر كارتان را بزرگ‌تر جلوه دهيد

قيمت‌هاي بسيار بالاي اجاره و يا خريد دفاتر اداري، به طور خود به خودي باعث روي آوردن مديران زيادي به دفاتر اداري كوچك‌تر شده است. اين موضوع براي مديراني كه به دنبال رسيدن به حداكثر عملكرد فعاليت كاري و در نتيجه سود دهي و پيشرفت چشمگيري در شغل خود هستند اندكي ناخوشايند مي‌باشد. اما حتماً محدوديت در جا و مكان، آنها را دائماً به فكر تغيير مكان و يا حتي تعديل نيروي كاري مي‌اندازد. خب راه حل اين مشكل چيست؟!

با طراحي دفاتر كار به روش‌هاي كاملاً نوين به‌جاي عوض كردن محيط كاري‌تان، به آن وسعت ببخشيد. طراحان شركت مبلمان اداري يكتا با ارائه دادن بهترين روش‌ها، محيطي مناسب و راحت را براي كاركنان فعال در دفاتر اداري ايجاد مي‌كنند. به اين منظور گروه مبلمان اداري يكتا در اين مقاله با هدف افزايش فضاي دفتر كار كوچك، به ارائه روش‌ها و راهكارهاي درست و اصولي پرداخته است. ترفندهايي كه فقط با اندكي خلاقيت، ذوق و استفاده مناسب از طراحي داخلي به راحتي ايجاد مي‌شوند.

  

سادگي را جدي بگيريد!

اين جمله كه “زيبايي در عين سادگي است” را حتماً تا به حال زياد شنيده‌ايد هدف اصلي براي طراحي به سبك مدرن است كه طراحان داخلي با حفظ و تأكيد بر روي آن، هميشه طراحي‌هاي خود را به جلو برده‌اند. ولي همين راهكار ساده و ابتدايي در بزرگ‌تر به نظر آمدن دفاتر كاري كوچك و پيشگيري از شلوغي و بي نظمي، در فضاهاي اداري بسيار كاربردي است. ترفندي كه در عين مورد استفاده بودن، زيبايي چشم گيري را نيز در فضا ايجاد مي‌نمايد.

ولي توجه به سادگي دليل بر اين نيست كه بسياري از مبلمان اداري و تجهيزات ضروري و اصلي خودتان را در محيط اداري حذف كنيد. بلكه مي‌توانيد با انتخاب و چيدمان مناسب تمام لوازم، به بزرگ‌تر ديده شدن دفتر كاري خود كمك كنيد. استفاده از كمدهاي ديواري، ميزهاي كشويي، چيدمان مبلمان اداري دور تا دور دفتر كار و حتي‌الامكان، دوري از استفاده و چيدمان تجهيزات غير ضروري، همگي از ترفندهايي هستند كه در عين ساده بودن، بهتر و بيشتر باعث استفاده از فضاي كاري خواهند شد.

بيشتر بخوانيد: انتخاب صندلي اتاق كنفرانس

كاربردي‌ترين مبلمان اداري را انتخاب كنيد!

معمولاً فعاليت در دفاتر كاري به گونه‌اي است كه شما را وادار به نشستن بر روي صندلي در ساعت‌هاي طولاني مدت و زيادي مي‌كند. به همين علت لازم است كه در زمان انتخاب مبلمان اداري در فضايي محدود و كوچك نكاتي را در نظر داشته باشيد. لوازمي را انتخاب كنيد كه جاي كمتري را در فضا اشغال كنند و هم با كاربردي متناسب با فضاي ادارات خستگي در حين كار را از تنتان بيرون كند. اطمينان داشته باشيد كه كمي وسواس به خرج دادن در انتخاب مبلمان اداري و چه بسا اندكي هزينه بيشتر كردن در اين رابطه، تأثيراتش را با گذشت زمان بر روند كار و عملكرد كاركنانتان مي‌گذارد.

انتخاب ميزهاي چند كاره!

 

 

 

امكان دارد كه محدوديت در فضا دغدغه‌هايي را همانند ايجاد نمودن فضا و ميز استراحت برايتان به وجود آورده باشد. احتياجي نيست كه خيلي با نگراني نسبت به نبود فضاي كافي فكر خودتان را مشغول كنيد. با خريداري كردن ميزهاي چند كاره به جاي ميزهاي اداري ساده، اين معضل را به راحتي برطرف بنماييد. به اين شكل كه اين ميزهاي چند كاره هم قابليت استفاده براي فعاليت‌هاي اداري را دارند. هم مي‌توانند با ويژگي‌هاي چندكاره خود، به عنوان ميز مورد نياز براي استفاده در ساعات استراحت به كار برده شوند.

شلف‌هاي ادراي نصب كنيد!

در دفاتر اداري نسبتاً كوچك، نسبت به ديوارها و سطوح عمودي بي توجه نباشيد. در فضاهاي اداري كه اولويت و مركز توجه بر حول محور كاركنان مي‌گردد، ديوارها سطوح بسيار مناسبي هستند. با نصب قفسه و باكس‌هاي ديواري يا شلف‌هاي اداري و قرار دادن لوازم متنوع بر روي آنها، نظم را وارد محيط كاري خود كنيد. اين كار علاوه بر نظم‌دهي كمك مي‌كند تا حدي دفتر كاري شما بزرگ‌تر ديده شود، كه اين هم يكي از تأثيرات اين لوازم است. اين مورد اصلي‌ترين روشي است كه با اجرا شدن و جاي دادن جديدترين اكسسوري‌هاي اداري، محيط كاري مدرن و زيبايي را ايجاد مي‌كند.

بيشتر بخوانيد: راهنماي چيدمان قفسه و كمد اداري

لوازم ساده و خطوط صاف باعث نظم مي‌شوند!

سبك مدرن يكي از سبك‌هاي مطرح در طراحي داخلي ادارات به حساب مي‌آيد. شما مي‌توانيد با استفاده از ويژگي‌ها و معيارهاي در نظر گرفته براي ديزاين، كه مفهوم سادگي و مينيمال در صدر آن قرار مي‌گيرد. به آساني دفتر كارتان را از ديد بصري بزرگ‌تر به نظر برسانيد. اين سادگي مي‌تواند هم در مجموع طراحي داخلي لحاظ شود و هم مي‌تواند در لوازم و مبلمان اداري كه براي اتاق كار خريداري مي‌شوند در نظر گرفته شود.

همين‌طور تا جايي كه برايتان ممكن است در فضاي اداري كوچك به المان‌هايي با خطوط صاف و مستقيم تأكيد كنيد. اين كار با ايجاد نظم در آن فضا به نوعي كمك مي‌كند تا فضاي كاري شما بزرگ‌تر ديده بشود.

بيشتر بخوانيد: سفارش و خريد اينترنتي كانتر پذيرش

تفكيك فضايي متناسب با دفاتر كوچك

 

پارتيشن اداري براي تفكيك و تقسيم بندي فضاهاي موجود در ادارات ايده‌آل‌ترين و بهترين انتخاب هستند. اما چيدمان لوازم و دكوراسيون در استفاده از پارتيشن بسيار حائز اهميت است. اگر دفتر كاري كوچكي داريد و در فكر جداسازي و اختصاص دادن حريم خصوصي بيشتري براي كارمندانتان هستيد. و در عين حال تصميم داريد كه محيطتان بزرگ‌تر به نظر بيايد، به هيچ عنوان و اصلاً استفاده از پارتيشن اداري را به شما پيشنهاد نمي‌كنيم. راهكاري كه براي اين مورد به طور معمول از طرف طراحان به اجرا در مي‌آيد، استفاده از ميز كار مدولار (سيستمي) مي‌باشد. نصب كردن جدا كننده‌هاي شيشه‌اي هم كارايي اين ميزها را به طور زيادي افزايش مي‌دهد. جدا كننده‌هاي شيشه‌اي با وجود تفكيك فضايي، از نظر جلوگيري از هرگونه تداخلات صوتي و همچنين حفظ ديد بصري ميان كاركنان، براي فضاهاي اداري كوچك‌تر انتخاب مناسب‌تري هستند.

اهميت طراحي اتاق مديريت!

هر يك از قسمت‌هاي موجود در دفاتر اداري، به اندازه خود حائز اهميت هستند؛ ولي در اين بين، ارزش و اهميت توجه به هيچ كدام از اين بخش‌ها به پاي ارزش و اهميت اتاق مديريت نمي‌رسد. اين يك امر كاملاً بديهي و واضح است زيرا كه مديريت هميشه در رأس يك دفتر و شركت‌هاي اداري قرار مي‌گيرد. بنابراين حتي اگر فضاي دفتر كاريتان به حد كافي بزرگ هم نيست، دليل بر آن نمي‌شود كه به اين بخش بي توجهي كنيد.

بيشتر بخوانيد: نكاتي براي طراحي اتاق كنفرانس

 

شما مي‌توانيد در اينجا نيز از يك ميز مديريت چند كاره براي برگزاري جلسات با مراجعه‌كنندگان و مشتريان خود استفاده كنيد. حتي با قراردادن چند صندلي در اطراف آن تا حد امكان مناسب‌ترين موقعيت را براي بخش مديريت ايجاد بنماييد. اين يك تجربه كاملاً اثبات شده است، كه وجود يك اتاق مديريت خوب و زيبا باعث القاي حس اعتماد و اطمينان بين طرفين مي‌شود و نقش موثري در ميزان موفقيت كاري شما خواهد داشت.

 

انتخاب رنگ مناسب!

 

در انتها به بحث رنگ، كه يكي از ساده‌ترين و معمولي‌ترين روش‌هايي است كه به سادگي تغييرات بزرگي براي محيط اداري شما به وجود مي‌آورد مي‌پردازيم. با صرف هزينه‌اي كم، مي‌توانيد از لحاظ بصري اتاق كاريتان را بزرگ‌تر و پرانرژي‌تر نشان دهيد. ولي اين موضوع با انتخاب هر رنگي امكان پذير نمي‌باشد. رنگ‌هاي با تناژ روشن باعث مي‌شوند كه ابعاد فضا را بزرگ‌تر از آنچه به نظر مي‌رسد در نگاه افراد مجسم كنند. رنگ آميزي تمامي سطوح اتاق كار از كف و ديوار گرفته تا سقف، اگر با رنگ‌هاي روشن انجام بشود. همين‌طور در كنار آن نورپردازي به شيوه‌اي درست و صحيح اجرا بشود. علاوه بر اينكه بر عملكرد و روحيه كارمندان اثر مي‌گذارد، بدون شك حجم فضا را هم دو برابر از آنچه كه واقعاً هست، به نظر مي‌رساند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.