راهنماي چيدمان قفسه‌ و كمد اداري

مجموعه آقاي مبلمان طراح و توليد كننده مبلمان اداري ، طراح و تجهيز كننده دكوراسيون اداري با بهترين كيفيت اعتماد شما افتخار ماست . از وبسايت آقاي مبلمان نيز ديدن فرماييد www.mrmobeman.com

راهنماي چيدمان قفسه‌ و كمد اداري

راهنماي چيدمان قفسه‌ و كمد اداري

بي ترديد تصور همه ما از دفاتر كاري، محيطي متشكل از تعدادي ميز اداري و صندلي اداري در كنار ميز مديريت و صندلي مديريت است. ولي اين لوازم، فقط نيازهاي اوليه براي شروع كار در دفاتر اداري هستند. دفاتر اداري كه امروزه طراحي و دكوراسيون داخلي آنها اهميت خاصي پيدا كرده‌اند، تنها با داشتن هم‌چين لوازمي شكل نمي‌گيرد. لازمه زيبايي بخشيدن به دفاتر اداري كه رابطه مستقيمي در تعاملات بين افراد خواهند داشت، همگي به توجه و استفاده از تزيينات و لوازم اداري برمي‌گردند. اما چيدمان اين لوازم بدون درنظرداشتن فضا و باكس‌هاي مناسب، حتماً بي‌نظمي بسياري را در دفاتر اداري ايجاد مي‌كند! پس چه بايد كرد؟! در ادامه همراه مجموعه مبلمان اداري يكتا باشيد.

راه حل آن اين است تا در چيدمان محل كار خود از شلف اداري و قفسه‌هاي اداري استفاده كنيز. پس تا انتهاي مقاله همراه تيم تحريريه مبلمان اداري يكتا باشيد تا در اولين گام با كاربرد اصلي طراحي قفسه‌هاي اداري و سپس ترفندهاي لازم براي چيدمان درست آنها دست يابيد.


  

قفسه اداري و يا شلف اداري چيست؟

استفاده از لوازم تزئيني، كتاب‌ها، گل و گلدان‌ها تنها لوازمي نيستند كه مختص به جا گيري در محيط‌هاي خانگي باشند. اگر در محيط كاري خود وسايلي داريد كه دوست داريد در معرض ديد مراجعه‌كنندگان و ساير مشتريان قرار بدهيد، مي‌توانيد از قفسه‌ها و شلف‌هاي اداري استفاده كنيد. نوعي از لوازم اداري كه با نصب بر روي ديوار و يا تعبيه در كنجي از اتاق كار، موقعيت بهتري را براي ديده شدن لوازم مرتبط با نوع فضا و كار فراهم مي‌كند. قرار دادن كتاب‌هايي كه مربوط به حوزه كاريتان و يا لوگوي شركت و… از آن چيزهايي‌اند كه در اولين برخورد مراجعه كنندگان، هم در جلب توجه و اطمينان خاطر آنها و هم از نظر زيبايي شناسي، بسيار به چشم مي‌آيند. فقط بايد با توجه به اجراي سبك انتخابي در دفتر كارتان و ياد گرفتن ترفندهاي طراحان، همانند افراد حرفه‌اي، چيدمان و طراحي شلف اداري را انجام دهيد.

به قفسه‌هاي يك كمد اداري يا شلف، دسترسي راحت ايجاد كنيد

قرار دادن قفسه اداري، ديگر بخشي از ملزومات طراحي و ديزاين داخلي ادارات محسوب مي‌شوند. پس حتي اگر فضاي كاري‌تان به اندازه كافي بزرگ و وسيع نيست، همچنان جاي فكر براي پيدا كردن مناسب‌ترين فضا براي قفسه وجود دارد. كافي است تا اندكي خلاقيت به خرج دهيد و از قفسه‌هاي ديواري همانند طاقچه‌هاي قديمي استفاده كنيد. البته شما مختاريد كه از انواع مختلف مدل قفسه و شلف اداري كه مورد پسندتان است در محيط اداري خود استفاده كنيد. اما تا زماني مجاز به استفاده از هر نوع قفسه اداري هستيد كه دسترسي راحت را براي كارمندان خود فراهم كنيد. در غير اين صورت، استفاده از قفسه‌ها در دفتر اداري‌تان عملاً به‌صورت يك كار بيهوده و جزئي از لوازم غير ضروري تلقي خواهند شد.

 

بيشتر بخوانيد: راهنماي خريد كتابخانه اداري

با توجه به نوع طراحي شلف فضاي مناسب خود را انتخاب كنيد!

از زماني كه دكوراسيون داخلي به امري رايج و متداول در مبلمان اداري و دفاتر كار تبديل شده است، انواع مبلمان اداري نيز از ميز و صندلي گرفته تا قفسه‌ها و اكسسوري‌هاي اداري هم در متنوع‌ترين شكل‌ها ساخته شده‌اند. شلف‌هاي اداري نيز كه در مدل‌هاي متنوع كشو فايل اداري، كمد، قفسه‌هاي كنجي، قفسه‌هاي ديواري و… طراحي و سپس توليد مي‌شوند، براي نزديك‌تر كردن محيط اداري به چيدماني زيبا، لازمه آن هستند كه متناسب با فضاي در نظر گرفته شده براي قرارگيري، انتخاب بشوند. به نوعي كه اگر تنها در يك فضاي كنجي در محيط كاري‌تان خواهان قرار دادن لوازمي جهت زيباتر شدن محيط مي‌شويد، قفسه‌هاي كجي گزينه پيشنهادي مي‌باشند.

طراحي خاص خود را داشته باشيد!

چيزي كه محيط كاري شما را از ديگر دفاتر اداري متمايز مي‌كند، انتخاب يك تم منحصر به فرد براي چيدمان و طراحي قفسه‌ها و لوازم موجود در آنها است. بدون ترديد، نسبت به هر شكلي كه مورد پسند شما است حتي به‌صورت تركيبي، اما با فكر و خلاقيت، لوازم را در كنار هم قرار دهيد. پياده كردن ايده‌هاي خاص و منحصر به فرد باعث مي‌شود كه با ايجاد ظاهري كاملاً متفاوت، از لحاظ بصري به‌عنوان مركز و نقطه جلب توجه مشتريان در محيط اداري شناخته شويد. بنابراين انتخاب قفسه اداري با طراحي خاص ولي در هماهنگي با ديگر لوازم و جاي‌گيري اشيا با يك تم مشخص، راهكاري كاملاً مناسب براي چيدمان قفسه‌ها به حساب ميايد.

ديوار پشت كمدها و قفسه‌ها طراحي داشته باشند!

 

معمولاً وقتي در دفاتر اداري، سطوح عمودي و يا ديواري را خالي از شئ و تجهيزات مي‌يابيد، اولين چيزي كه براي آن منطقه به ذهن هركسي مي‌رسد، كارگزاري قفسه و يا شلف اداري در آنجا مي‌باشد. اين گزينه‌ي كاملاً مناسبي است تا زماني كه همه توجه و حواستان را بر روي انتخاب و چيدمان قفسه متمركز نكنيد. اگر بدانيد كه طراحي ديوار پشت شلف و قفسه چقدر مي‌تواند در زيباتر به نظر رسيدن و جلب توجه افراد تأثير بگذارد، هرگز نسبت به آن بي‌توجه نخواهيد بود. رنگ آميزي و استفاده از كاغذ ديواري‌هايي در هماهنگي با رنگ قفسه‌ها، از ابتدايي‌ترين موارد و ترفندهايي است كه شما مي‌توانيد در چيدمان قفسه‌هاي خود به كار ببريد.

بيشتر بخوانيد: چگونه صندلي اداري راحت انتخاب كنيم؟

حواستان به شلوغي بيش از حد در طبقات باشد

هر چيزي كه دم دستان رسيد را درون قفسه‌هاي خود نگذاريد. از آنجايي كه معمولاً لوازم چيده شده در قفسه‌ها به طور كامل و واضح، به‌عنوان بخشي از دكور اتاق اداري كارگزاري مي‌شوند، پس لازم است وسايل جذاب و زيبا و حتي كتاب‌هايي خاص و وسوسه انگيزي را در درون آنها قرار دهيد. چيزي كه در عين انتقال حس خوب به مراجعه كنندگان، آنان را از حضور در فضاهاي اداري كه امكان دارد ساعات طولاني‌اي را در آنجا بگذرانند، خسته نكند.

البته اگر بر اساس تم و سبك انتخابي خود، علاقه‌مند به چيدمان قفسه‌هاي اداري پر از لوازم و دكوري‌هاي مختلف هستيد، اين طراحي تا زماني كه بر اساس اصول و روش‌هاي درست پيش برود، زيبا است. اما اگر بدون هيچ فكر و تنها براي در معرض ديد قرار دادن لوازم صورت بگيرد، مطمئن باشيد از نگاه كاربران فضايي آشفته و نامناسب را ايجاد مي‌كند.

خلاقيت و تنوع در قرار دادن لوازم دكوري

منظور از تنوع اين است كه براي چيدمان شلف اداري خود، از لوازم و دكوري‌هايي با رنگ و بافت‌هاي مختلف در كنار هم استفاده كنيد. اطمينان پيدا كردن از اين موضوع كه شلف شما از مجموعه‌اي از لوازم با بافت‌هاي مختلف و هماهنگ، در كنار هم قرار گرفته‌اند، چيدمان و طراحي مناسبي از قفسه‌ها را در اختيارتان قرار مي‌دهد.

وجود هرگونه يكنواختي در دفاتر كاري كه خود به خود به علت حجم بالاي كار در برخي مواقع خسته كننده مي‌شود، هر گونه يكنواختي در چيدمان لوازم و بافت‌هاي به كار رفته مشابه يكديگر نيز، بر اين معضل و ايجاد محيطي كسل‌كننده مي‌افزايد.

بيشتر بخوانيد: مزاياي استفاده از كمد اداري

چيدمان ويترين كمد و كتابخانه اداري و شلف را با دقت انجام دهيد

 

در مجموع، قفسه‌ها و شلف‌هاي اداري براي جاي‌گيري انواع و اقسام لوازم، از كتاب‌ها و فايل‌هاي اداري گرفته تا لوازم تزئيني، گلدان‌هاي كوچك، اكسسوري‌هاي اداري و… فضايي مناسب را ايجاد مي‌كنند كه از اين بين، شرط دستيابي به چيدمان ايده‌آل و زيبا آن است كه همه اين لوازم را به شكل هنرمندانه‌اي و با ارتفاع‌هاي مختلف در كنار هم قرار بدهيد. تا هم به بهترين نحو در معرض ديد قرار بگيرند و هم طراحي شيك و قابل پسند كاربران را نمايان سازند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.