چگونه صندلي اداري راحت انتخاب كنيم؟

مجموعه آقاي مبلمان طراح و توليد كننده مبلمان اداري ، طراح و تجهيز كننده دكوراسيون اداري با بهترين كيفيت اعتماد شما افتخار ماست . از وبسايت آقاي مبلمان نيز ديدن فرماييد www.mrmobeman.com

چگونه صندلي اداري راحت انتخاب كنيم؟

چگونه صندلي اداري راحت انتخاب كنيم؟

صندلي اداري راحت و استاندارد مي‌تواند تأثيرات بسيار زيادي بر روي كار شما و كسب درآمدتان داشته باشد!

آيا شما هم بعد از نشستن طولاني مدت پشت ميز و صندلي اداري خود احساس كمر درد پيدا مي‌كنيد؟ براي انتخاب صندلي اداري راحت كه سلامت شما را در معرض خطر قرار ندهد، همراه مبلمان اداري يكتا باشيد.

  

تأثيرات يك انتخاب درست

وقتي صحبت از ارگونومي تجهيزات اداري مي‌شود، هيچ چيز مهم‌تر از يك صندلي كار راحت و داراي پشتيباني جسمي نيست. در انتخاب صندلي كار و صندلي اداري به اين نكته توجه كنيد كه جزو يكي از بسياري از كارمنداني نباشيد كه به دليل نشستن روي صندلي نامرغوب يا تنظيم ناقص، از كمردرد و بيماري‌هاي ديگر رنج مي‌برند. صندلي متناسب با شما تفاوت زيادي در احساس بدن شما در طول و پايان روز كاري شما ايجاد مي‌كند كه اين موضوع تأثيرات بسيار زيادي بر تمام حالات شما دارد. با انتخاب درست صندلي كار يا صندلي اداري شما تقريباً از تمام عضلات و ماهيچه‌هاي خود به شيوه‌اي درست استفاده خواهيد كرد كه هم براي راحتي، آسايش و سلامت شما مؤثر است و هم براي افزايش عملكرد شما مي‌تواند خوب و كارآمد باشد.

هدف از خريد صندلي كاري راحت و مناسب چيست؟

هدف شما در استفاده از صندلي كار اساساً بايد هدفي باشد كه شما را قادر سازد: راحت بنشينيد و درعين حال كارآمدي شما را با مشكل مواجه نكند. پاها روي زمين صاف است. سر براي انجام كار يا مشاهده صفحه رايانه در موقعيت كمي رو به پايين متمايل است. و بازوها و رانها با زاويه ۹۰ درجه قرار دارند.

ويژگي‌هاي صندلي اداري مناسب چيست؟

 

بارها و بارها در اين باره صحبت كرده‌ايم كه صندلي اداري خوب چه ويژگي‌هايي دارد اما در اين بخش از مقاله ” چگونه صندلي اداري راحت انتخاب كنيم؟ ” نيز به اين موضوع مي‌پردازيم؛ وقتي صحبت از ويژگي‌هاي اساسي صندلي كارتان مي‌شود، به طور كلي به دنبال مواردي باشيد كه پشتيباني، راحتي و قابليت تنظيم را فراهم كنند. به خاطر داشته باشيد كه هرچه صندلي كار يا صندلي اداري از قابليت تنظيم بيشتري برخوردار باشد، افراد بيشتري مي‌توانند به راحتي روي آن بنشينند. حداقل سعي كنيد صندلي اداري را تهيه كنيد كه داراي ويژگي‌هاي تنظيم قد و پشت باشد و اين ويژگي‌ها بايد هنگام نشستن به راحتي در دسترس باشند.

 

قابليت تنظيم ارتفاع صندلي كار شما را راحت مي‌كند

شما مي‌خواهيد بتوانيد در حالي كه پاهايتان راحت روي زمين، ران‌ها پشتيباني و موازي با زمين قرار گرفته‌اند بنشينيد. دامنه تنظيم ارتفاع صندلي اداري را حتماً بررسي كنيد.

بيشتر بخوانيد: تجهيز دفتر كار خانگي

پشتي صندلي قابل تنظيم باشد

مطالعات نشان داده است كه بهترين وضعيت براي پشت در حالي كه نشسته است، در ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه كمي خم مي‌شود.

  • به دنبال تكيه گاه قابل تنظيم ارتفاع باشيد كه به اندازه كافي بالشتك باشد و از پشت (كمر) كاربران پشتيباني كند.
  • انحراف به عقب بايد به راحتي صورت گيرد.
  • صندلي اداري يا صندلي كار راحت، با تنظيمات پشتي قابل تنظيم به شما امكان مي‌دهد شيب پشتي صندلي را كم يا زياد كنيد.

بيشتر بخوانيد: كاهش كمر درد با صندلي اداري مناسب

نشيمن‌گاه صندلي اداري، فرم و فوم مورد استفاده

  • استفاده از فوم مرغوب در نشيمنگاه بسيار پر اهميت است
  • براي راحتي طولاني مدت به بالشتك صندلي كه به اندازه كافي ضخيم باشد نيز نياز داريد.
  • نشيمن گاه صندلي همچنين بايد كمي از لبه جلو منحني به پايين باشد
  • پشت زانوها هنگام نشستن نبايد با لبه جلويي تماس داشته باشد. بايد حداقل چند اينچ بين لبه صندلي و پشت زانوها باشد.

بيشتر بخوانيد: براي انتخاب مبل اداري چه نكاتي را بايد در نظر گرفت؟

روكش چرم يا پارچه براي صندلي اداري

روكش صندلي‌هاي اداري نيز بسيار مهم است. روكش‌هاي چرمي ممكن است باعث تعريق شوند. و روكش‌هاي پارچه‌اي استحكام لازم براي استفاده در محيط كار را ندارند.

بيشتر بخوانيد: مبلمان اداري با روكش چرمي بهتر است يا پارچه اي؟

پايه چرخان صندلي اداري راحت

علاوه بر اينكه بهتر است صندلي اداري از پنج چرخ كوچك جت جابه‌جايي راحت و آسان بهره برده باشد، بهتر است كه قابليت چرخش در حالت ايستا را نيز داشته باشد كه كاربر بتواند در 360 درجه اطراف خود چرخ بزند.

زمان مورد استفاده در انتخاب شما تأثير گذار است.

 

اگر بيشتر اوقات خود را به طور فعال در اطراف محل كار خود مي‌گذرانيد نياز به صندلي اداري شما تقريباً به اندازه كارمنداني كه معمولاً تمام روز را روي صندلي خود نشسته‌اند، نخواهد بود. ميانگين زماني كه شما روزانه روي صندلي كار خود مي‌شنيد، تأثيرات مهمي در صندلي مورد نياز شما خواهد داشت.

كاربران صندلي اداري كه مدت زمان زيادي بر روي آن مي‌نشينند مانند پرسنل بخش اپراتورهاي تلفن و نويسندگان و … بايد به دنبال داشتن صندلي ارگونوميك و فوق‌العاده راحت باشند، با مجموعه‌اي از ويژگي‌هاي قابل تنظيم در صندلي. اين شامل يك مكانيزم است كه پشتيباني كامل از پشت را فراهم خواهد كرد. كارمندان براي انجام كار بر روي صندلي خود جابه‌جا مي‌شوند و صندلي اداري شما با توجه به جابه‌جايي شما در تمام حالات از شما پشتيباني لازم را دارد.

بيشتر بخوانيد: انتخاب و خريد صندلي اداري مناسب

مهم‌ترين مسئله، ارگونوميك باشيد

امكاناتي كه واقعاً از نظر ارگونوميك طراحي شده باشد باعث كاهش خستگي و ناراحتي جسمي مي‌شود و بهره وري را تشويق مي‌كند. يك طراحي ارگونوميك همچنين مي‌تواند درد را كاهش داده يا از بين ببرد و از آسيب‌هاي احتمالي جلوگيري كند.

بيشتر بخوانيد: صندلي ارگونوميك و ويژگي هاي آن

استفاده از صندلي را بدانيد!

بسياري از كارمندان اداري هرگز صندلي كار خود را تنظيم نمي‌كنند. تنظيمات مناسب براي فيزيك هر فرد و شخص توسط خود آن فرد بايد روي صندلي با استفاده از جك‌ها و دستگيره‌هاي تعبيه شده انجام شود. حتماً در مورد كنترل‌هاي عملياتي و ويژگي‌هاي صندلي خود بياموزيد و از آن‌ها استفاده كنيد تا بتوانيد از اين ابزار كار بسيار مهم بهره مناسب ببريد.

به خاطر داشته باشيد كه بدن انسان قرار نيست ساعت‌ها بي‌تحرك باشد. نشستن تمام روز براي بدن طبيعتاً مفيد نيست و باعث استرس و فشار بيش از حد مي‌شود. هر از چند گاهي بهتر است از صندلي خود فاصله بگيريد و پاها و بدن خود را حركت دهيد.

نتيجه گيري

مجموعه مبلمان اداري يكتا در سال‌هاي حضور خود در عرصه مبلمان و دكوراسيون اداري، همواره سعي داشته با استفاده از دو اصل كيفيت و قيمت مناسب رضايت مشتريان خود را كسب كند كه با ياري خداوند متعال و همت همكاران و پرسنل مجموعه اين موضوع تاكنون محقق گشته است.

صندلي‌هاي اداري نيز از اين موضوع مستثني نيستند و با بالاترين كيفيت و استانداردهاي روز جهاني طراحي و توليد مي‌شوند. صندلي اداري يكتا فرنيچر داراي كارت گارانتي و ضمانت مي‌باشد.

 

براي ثبت سفارش و اطلاع از قيمت‌ها با كارشناسان مجموعه مبلمان اداري يكتا 44620087-021 و  002-6262-0902 تماس بگيريد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.