تجهيز دفتر كار خانگي

مجموعه آقاي مبلمان طراح و توليد كننده مبلمان اداري ، طراح و تجهيز كننده دكوراسيون اداري با بهترين كيفيت اعتماد شما افتخار ماست . از وبسايت آقاي مبلمان نيز ديدن فرماييد www.mrmobeman.com

تجهيز دفتر كار خانگي

تجهيز دفتر كار خانگي

دفتر كار خانگي در عصر حاضر اهميت خود را پيدا كرده است و ما در تيم تحريريه مبلمان اداري يكتا به نحوه چيدمان و تجهيز وسايل دفتر كار خانگي پرداخته‌ايم. با توجه به شرايطي كه در سال 2020 در جهان حاكم شد، بسياري از افراد به دوركاري و كار در منزل روي آورده‌اند كه اين امر باعث شد دفتر كار خانگي يا (home office) را براي خود در نظر داشته باشند. يك دفتر كار خانگي با فضاي آرام كه بتوانند به راحتي كارهاي روزانه خود را انجام دهند. قبل از اين موضوع محيط كار در خانه و كارايي آن اهميت چنداني براي بسياري از افراد نداشت اما در حال حاضر كارايي و زيبايي دفتر كار خانگي بسيار پر اهميت است. اكثر افراد صرفاً به دنبال يك فضاي خالي و مسطحي مي‌گردند كه بتوانند با كامپيوتر خود كار كنند. دفترهاي خانگي نامرتب باعث كاهش خلاقيت فكري و عدم تمركز مي‌شود.

 

 وسايل اساسي يك دفتر كار خانگي

ميز كار مناسب مهم‌ترين امر است

ميز كار، يكي از اصلي‌ترين وسايل هر دفتر كار خانگي به شمار مي‌رود. البته بايد مناسب‌ترين ميزي را كه پاسخگوي نيازهايتان باشد پيدا كنيد. در انتخاب ميز بايد به عواملي مانند:

  • ابعاد محيط شما
  • كارايي شما از ميز
  • شكل و طرح ميز اداري

دقت شود. به عنوان مثال بايد در نظر بگيريد كه آيا نيازمند يك ميز بزرگ براي قرار دادن مانيتور و كيبورد خود هستيد؟ يا يك ميز كوچك براي قرار دادن لپ تاپ؟ توجه به اين عوامل كليدي، باعث مي‌شود كه گزينه‌هايتان محدود شود و بتوانيد وسايل دفتر كار خانگي خود را به راحتي انتخاب كنيد.

رايج‌ترين انواع ميزهاي اداري براي كار در خانه ميز مديريت پايه استيل يا ميز شيشه‌اي مي‌باشند. زيبايي و كارايي اين سري از محصولات بسيار زياد است و بهترين انتخاب براي قرارگيري در محيط خانه به دليل طراحي با ظرافت آن‌ها مي‌باشند.

 

صندلي راحتي يا صندلي كارمندي مناسب دفتر كار خانگي

 

احتمالاً شما هم مانند اكثريت افراد از صندلي‌هاي غذاخوري براي كار كردن در منزل استفاده مي‌كنيد. اما بايد بدانيد كه اين صندلي‌ها به هيچ وجه مناسب كار در خانه، به خصوص كارهاي طولاني مدت نيستند. چرا كه باعث بروز مشكلات و آسيب‌هاي فيزيكي براي كاربرانش مي‌شود. بهترين انتخاب براي دفتر كار خانگي صندلي كارمندي و ارگونوميك مي‌باشد.

از جمله مواردي كه در تهيه صندلي راحتي بايد به آن توجه كرد، مي‌توان به چرخ‌دار يا بدون چرخ، چرخان يا ثابت و دسته‌دار يا بدون دسته بودن صندلي اشاره كرد. حتماً صندلي بايد براي شما راحت باشد. در انتخاب صندلي بسيار دقت كنيد. زيرا زمان زيادي در طي روز از اين وسيله استفاده خواهيد كرد. شما مي‌توانيد براي خريد اينترنتي صندلي اداري تمام صندلي‌هاي مجموعه مبلمان اداري يكتا را با گارانتي و ضمانت كيفيت و خدمات پس از فروش انتخاب كنيد. براي ثبت سفارش كافي است كه با كارشناسان ما ارتباط بگيريد.

بيشتر بخوانيد: كاهش كمر درد با صندلي اداري مناسب

اهميت فايل و شلف را دست كم نگيريد

داشتن يك قفسه يا فايل اداري در كنار دفتر كار خانگي هم كاربرد بسيار زيادي دارد هم با طرح شيك مي‌تواند زيبايي خوبي را به محيط شما ببخشد. نظم و ترتيب دادن به وسايل و كاغذها و بسياري از موارد ديگر با اين محصولات بسيار ساده‌تر و بهتر مي‌باشد.

قفسه بندي و استفاده از كتابخانه‌هاي اداري در دفتر كار خانگي بسيار خوب است. با استفاده از قفسه‌هاي كتاب، مي‌توان از فضاي عمودي اتاق به جاي فضاي كف اتاق استفاده كرد كه همانند شلف‌ها مي‌توانند علاوه بر كارايي بسيار زياد زيبايي خوبي را به نمايش گذارند.

بيشتر بخوانيد: مزاياي استفاده از كمد اداري

ساعت روي ميز كار داشته باشيد

ساعت ديواري يا رو ميزي انتخاب بسياري خوبي براي شماست چرا كه از زمان خود با برنامه بهتري استفاده مي‌كنيد. ساعت آنالوگ به شما كمك مي‌كند كه حين كار تمركز خود را حفظ كنيد و كمتر دچار عدم تمركز شويد. جالب است بدانيد كه تحقيقات نشان داده‌اند كه نگاه كردن به ساعت موبايل بسيار باعث حواس پرتي مي‌شود، اما ساعت‌هاي ديواري يا روميزي از حواس‌پرتي شما در هنگام كار جلوگيري خواهند كرد. علاوه بر اين‌ها، زيبايي خاصي را به محيط كار شما مي‌دهد.

نور پردازي مناسب كار را ساده‌تر مي‌كند

در يك دفتر كار خانگي نور پردازي مناسب مي‌تواند تأثيرات بسيار زيادي را بر روي نحوه كار شما داشته باشد. نور مناسب در محيط كار باعث بالا بردن تمركز، افزايش بازدهي، كم كردن آسيب به چشم‌ها و موارد اين چنيني مي‌شود.

بيشتر بخوانيد: براي انتخاب مبل اداري چه نكاتي را بايد در نظر گرفت؟

استفاده از طبيعت در محيط كار

گل و گياه در ايجاد حس شادي، تأثير به سزايي دارند. گياهان سرسبز و پرنشاط، مانند درختچه‌ها، گياهان آويزي و يا گياهان كوچك گلداني، هميشه به دفتر كار خانگي شما حس طراوت و سرزندگي مي‌بخشند. گياهان سبز، به خصوص وقتي در كنار اشياء سفيدرنگ قرار مي‌گيرند، بسيار شيك و جذاب جلوه مي‌كنند.

بيشتر بخوانيد: نكاتي در رابطه با طراحي دكوراسيون اداري مدرن

مجسمه و تابلوهاي هنري، خلاقيت به همراه دارند

از چند اشياء هنري جذاب در بين وسايل دفتر كار خانگي خود استفاده كنيد. نگاه كردن به وسايل هنري حين كار در دفتر كار خانگي، باعث ايجاد حس خوشايند و خلاقانه در شما مي‌شود. تابلوهاي نقاشي يا عكس‌هاي خانوادگي چاپ شده، ايده‌هاي بسيار خوبي براي جذب انرژي هستند. وسايل هنري علاوه بر اينكه حس زندگي را به دفتر كار شما مي‌آورند، فضاي خالي ديوارهاي اطراف شما را پر مي‌كنند و نماي زيبايي را به وجود مي‌آورند.

استراحت را فراموش نكنيد

استراحت‌هاي كوتاه حين كار، براي خلاقيت و بازده كاري امري بسيار مهم و ضروري هستند. اگر فضاي كافي در اختيار داريد، با استفاده از چند وسيله اضافي يك مكان استراحت براي دفتر كار خانگي خود طراحي كنيد اين امر بسيار مهم است چرا كه شما به تنهايي و به دور از جمع دوستان و همكاران خود كار مي‌كنيد و طبيعتاً خستگي زودتر به سمت شما مي‌آيد.

 

استفاده از مبل اداري راحتي براي مكان استراحت شما بسيار ايده خوبي است. مبل‌هاي اداري مجموعه يكتا فرنيچر با استفاده از فوم سرد و فشرده مدرن راحتي بسيار خوبي را براي شما به همراه دارد.

نتيجه گيري

با توجه به شرايط به وجود آمده كار در خانه در دنياي نوين و امروزي بسيار مورد توجه قرار گرفته است. در آينده نيز اين موضوع از بين نمي‌رود و بيشتر كمپاني‌هاي بزرگ دنيا حتي قبل از شروع قرنطينه‌ها، زماني را براي دور كاري پرسنل در نظر مي‌گرفتند. استفاده ميزهاي اداري مناسب، صندلي اداري خوب و نور پردازي و چيدمان ميز كار موارد مهمي بود كه ما در تيم تحريريه مبلمان اداري يكتا به آن‌ها اشاره داشته‌ايم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.