امروز بچه هاي تحريريه " شركت مبلمان اداري آدينا " تصميم دارند تا با شما خوانندگان صميمي در مورد موضوع اهميت پارتيشن بندي در ادارات مواردي را به اشتراك بگذارند.
پارتيشن اداري يكي از فاكتورهاي مهم در طراحي فضاهاي اداري است.
محيط كاري يكي از مهم ترين شاخص هاي تاثيرگذار بر بهره وري سازمان و يك فرصت براي الهام بخشيدن به پرسنل و محرك كسب و كار شما است.چرا بهتر است اداره را پارتيشن بندي كنيم؟براي يك اداره از پارتيشن اداري تكجداره استفاده كنيم بهتر است يا پارتيشن اداري دو جداره ؟اهميت پارتيشن بندي اداري در چيست؟چرا بعضي شركتها و ادارات از پارتيشن آلومينيومي بجاي پارتيشن از جنس ام دي اف استفاده ميكنند ؟پارتيشن اداري در زيبايي دكوراسيون چه تاثيري دارد؟پارتيشن اداري در جذب مشتري چه تاثيري دارد؟
بيشتر بخوانيد " تفاوتهاي پارتيشن اداري تك جداره و پارتيشن اداري دو جداره "
محيط كاري شما بايد پاسخگوي نيازهاي شما باشد و بايد نقش خود را به عنوان عاملي در آسايش و جذب نيروهاي كاري ايفا كند.
با توجه به اين كه كاركنان بيشترين زمان عمده خود را در محيط كاري سپري مي كنند، در سراسر دنيا توجه به چيدمان فضاهاي اداري از اهميت زيادي برخوردار مي باشد.
مزاياي پارتيشن اداري را نمي توان در يك مورد خلاصه كرد، چرا كه پارتيشن هاي اداري مي توانند به بهترين شكل ممكن فضاي داخلي اداره يا شركت را بخش بندي نموده و زيبايي خاصي داشته باشند.
يكي از مهمترين مزاياي پارتيشن اداري كم هزينه بودن آن مي باشد كه مي توانيد با كمترين هزينه فضاي داخلي اداره را بخش بندي نماييد. در ادامه توضيحات كامل تري از اين قبيل ارائه شده است. براي تماشاي انواع ميز كنفرانس به اينجا مراجعه نماييد
پارتيشن بندي بهترين روش براي بالا بردن كاربري و نظم در محيط اداري مي باشد.
در بسياري از ادارات از پارتيشن بندي براي ايجاد محيط كار زيبا و مدرن همراه با ايجاد مكاني شخصي و حريم خصوصي كارمندان استفاده مي شود.
بدون توجه به اينكه از چه نوعي از پارتيشن بندي استفاده مي گردد، پارتيشن بندي روشي مناسب براي ساماندهي محيط دفتر و ايجاد اتمسفر كاري مناسب مي باشد.
بيشتر بخوانيد " بهترين چيدمان و پارتيشن بندي براي پرسنل شركت يا دفتر كدام است؟ "
انواع مختلفي از پارتيشن هاي اداري وجود دارند كه مديران با توجه به نيازها و شكل كسب و كار خود بايد از آنها استفاده كنند.
اين پارتيشنها همچنين ميتوانند اجزاي مختلفي داشته باشند كه درنهايت به افزايش بهرهوري آنها كمك كند.
پارتيشن هاي اداري به دو دسته تك جداره و دوجداره تقسيم ميشوند. اين دو دسته اصلي با توجه به متريالي كه از آن ساخته ميشوند، به انواع گوناگوني تقسيمبندي ميشوند.
اين متريال ميتواند چوب، ام دي اف، شيشه و بسياري ديگر از مواد با توجه به هزينه تمام شده براي پارتيشن باشد. همچنين، پارتيشن هاي اداري را ميتوان با استفاده از آيتم هايي مانند در، كركره و يا چيزهايي شبيه به آنها كارآمدتر كرد.
انواع مختلفي از پارتيشن هاي اداري با توجه به شرايط موجود در دفاتر كار استفاده ميشوند.
از انواع مبل اداري آدينا ديدن كنيد.
تمامي پارتيشن هاي اداري داراي كاركرد هاي مشترك هستند كه بهتر است با تعدادي از آنها آشنا شويم.
يكي از مهمترين اثراتي كه نصب پارتيشن هاي اداري در محيط كار ميگذارد، حفظ حريم شخصي كارمندان و ايجاد احساس آرامش و امنيت براي آنها است. مورد بعدي كاهش سروصدا در محيط كار است كه به واسطه ايجاد آرامش براي پرسنل موجب افزايش بهرهوري كاري آنها نيز ميشود.
پارتيشن هاي اداري همچنين با جداسازي فضاهاي كاري موجب بهينهسازي مساحت مورد استفاده در دفتر كار ميشوند.
پارتيشن هاي اداري براي جداسازي موقت , پارتيشن بندي در فضاهاي اداري هستند.
بيشتر بخوانيد " چرا پارتيشن هاي اداري براي مشتريان جذابيت دارند؟ "
اجراي پارتيشن به عنوان يكي از مهمترين بخش هاي خريد مبلمان اداري به زيبايي فضاي داخلي ساختمان كمك زيادي ميكند.
حريم خصوصي
پارتيشن بندي ، يك فضا و حريم خصوصي براي شما به وجود مي آورد كه تاثير بسزايي در راندمان كاري پرسنل دارد كه مي توانند با تمركز بالا به كار خود بپردازند.
تمركز در كار
هنگامي كه كارمندان بخش هاي مختلف فضايي به صورت مجزا داشته باشند و از همهمه و سر و صداهاي كاركنان بخش هاي ديگر به دور باشند، تمركز بيشتري بر كار خود دارند و همين موجب مي شود تا از حواس پرتي آن ها كم شود.
زيبايي دكوراسيون
از مزاياي پارتيشن اداري جذابيت بخشيدن به محيط است و به شما كمك مي كند تا ديزاين مورد نظر خود را اجرا كنيد و با وجود پارتيشن بندي جلوه و زيبايي محيط را دو چندان كنيد.
كاهش صداهاي ناهنجار
شركت هايي كه رفت و آمد زيادي در آن رخ مي دهد ، صداهاي ناهنجار و آزار دهنده اي را به همراه دارد و براي كاهش صداهاي اضافه در محيط كار، پارتيشن اداري است كه از كف تا سقف را در برمي گيرد و همين امر باعث مي شود تا صداي كمتري به گوش برسد و رفت و آمد پرسنل و يا ارباب رجوع ، اختلال در كار پرسنل ايجاد نكند.
بيشتر بخوانيد " راهنماي انتخاب و خريد پارتيشن اداري "
قابليت جابجايي
يكي از مزيت هاي پارتيشن اداري قابليت حمل و جا به جايي داشتن است.
اگر سالانه نياز به جا به جايي شركت باشد به راحتي مي توانيد پارتيشن و ديوارهاي خود را باز كرده و در محل جديد نصب كنيد.
نام تجاري
يكي از بزرگترين موارد در مورد پارتيشن بندي اين است كه شما مي توانيد آن را براي گسترش نام تجاري شركت خود استفاده كنيد.
پارتيشن بندي جلويي مي تواند الگوها، رنگ ها و لوگو هايي را كه منعكس كننده نام تجاري شماست، ايجاد نمايد تا فضاي حرفه اي و جذاب را تحت تاثير قرار داده و مشتريان شما را جلب كند، همچنين باعث مي شود كاركنان شما با روحيه بيشتري كار خود را انجام دهند.
ويژگي هاي عايق بندي و حفاظت از آتش
يكي ديگر از مزاياي استفاده از پارتيشن اداري اين است كه آنها عايق گرما هستند و كمك مي كنند تا مبلغ قبوض انرژي خود را كاهش دهيد و كارمندان شما در زمستان نيز در يك محيط گرم مشغول به كار باشند.
بيشتر بخوانيد " پارتيشن اداري لوكس|سئوالات متداول در مورد انواع پارتيشن اداري "
علاوه بر اين پارتيشن بندي، مي تواند براي جلوگيري از گسترش آتش در اطراف دفتر شما استفاده شوند، مگر اينكه يكي از آنها شكسته باشد.
جذب مشتري
يكي از مهمترين فوايد پارتيشن اداري تاثير مستقيم بر مشتريان و ارباب رجوع مي باشد.
چرا كه اين زيبايي و سر راست بودن فضاي داخلي اداره است كه سبب رضايت ارباب رجوع خواهد شد.
چنانچه فضاي داخلي يك اداره به صورت ساده تر بوده و دسترسي به اتاق ها راحت تر بوده باشد طبيعتا ارباب رجوع نيز به راحتي مي تواند به اتاق و يا بخش مورد نظر دسترسي داشته و رضايت بيشتري داشته باشد.
پارتيشن اداري سبب افزايش فضا نيز خواهد شد كه به همين دليل مي توان فضاي استراحت مراجعين را بزرگتر در نظر گرفت، كه اين امر ارتباط مستقيم بر رضايت ارباب رجوع خواهد داشت؛ زيرا مي توان از صندلي هاي بيشتري استفاده نمود كه هيچ مراجعي سر پا نماند.
يك روند رو به رشد
پارتيشن هاي لعاب دار يك روند رو به رشد در سراسر كشور را طي مي كنند.
دلايل اين امر بسيار زياد است، از جمله مواردي كه در بالا ذكر شده است، اما دليل ديگر اين است كه اين نوع پارتيشن بندي براي فضاهاي باز بسيار مناسب هستند.
در محيط هاي اداري، قسمت هايي كه فعاليت مشخصي در آن انجام مي گيرد، با نصب پارتيشن هاي ام دي اف و شيشه اي از يكديگر جدا مي شوند.
بيشتر بخوانيد " همه چيز در مورد پارتيشن اداري|جزئيات و انواع پارتيشن اداري "
پارتيشن ها مي توانند در حالت هايي به صورت يكسره عمل كنند و دو ديوار روبروي هم را به يكديگر متصل كنند.
در اين حالت، يك فضا به طور كامل بوسيله تقسيم كننده جدا مي شود و حالت مستقلي به خود مي گيرد. بديهي است كه وجود باز شويي مانند در، براي رفت و آمد نياز است.
اگر به دنبال پارتيشن بندي و پارتيشن اداري ارزان هستيد و در صدد يافتن ارزانترين پارتيشن براي محل كار يا منزل خود هستيد بايد به سمت خريد پارتيشن اداري دست دوم براي شركت خود برويد. پارتيشن دست دوم به دليل اينكه با متراژ مشخصي براي مكان مشخصي تهيه شده شايد انتخاب صحيحي نباشد به همين دليل در اجراي پارتيشني كه براي فضاي مورد نظر شما ساخته نشده با مشكل مواجه خواهيد شد.
پارتيشن ام دي اف
امروزه از پارتيشن ام دي اف در بسياري از ادارات و دفاتر استفاده مي شود.
استفاده از MDF باعث افزايش سرعت پارتيشن بندي مي گردد و نيز بسيار مدرن تر است.
نصب پارتيشن هاي ام دي اف بسيار سريع تر و دوام آن به نسبت انواع ديگر پارتيشن بندي (شيشه و كناف و...) بسيار بيشتر است، همچنين نصب و استفاده از پارتيشن كثيف كاري هاي حاصل از ديوار هاي دائمي را ندارد.
پارتيشن بندي ام دي اف قابليت آرايش دوباره، جابجايي و حذف كلي دارد و نيز تميز تر و شيك تر از پارتيشن كف تا سقف است.
بيشتر بخوانيد " پارتيشن شيشه اي ، دلايل جذابيت پارتيشن اداري "
براي اتاق ناظر و يا خدمات پس از فروش معمولا از ام دي اف به همراه شيشه استفاده مي كنند.
در پارتيشن هاي دوجداره از بين دوجدار پارتيشن مي توان در قسمت شيشه خورف پرده كركره نصب نمود.
همچنين در داخل پارتيشن دوجداره پريز برق، تلفن و نيز شبكه مي تواند عبور كند.
بسته به ارتفاع پارتيشن هاي مد نظر براي هر بخش از صفحات كامل و يا نيمه ام دي اف استفاده مي شود.
مزيت عمده اين دسته از پارتيشن اين است كه با هزينه كمتري نسبت به ديوارهاي دائمي ايجاد مي شوند و همچنين سريع تر فضا را تقسيم بندي مي كند.
امروزه براي انجام هر كاري هزينه در اولويت است و با توجه به جنس انواع مختلف و در نظر گرفتن قيمت شيشه و قاب آلومينيومي آن، قيمت فلز و چارچوب كناف و نيز قيمت ام دي اف، مشخص مي شود كه از نظر اقتصادي استفاده از ام دي اف به صرفه تر است.
سخن آخر
پارتيشن بندي حريم خصوصي براي كاركنان ايجاد كرده به گونه اي كه تمامي كارمندان فضاي شخصي يكساني دارا هستند و نيز باعث كاهش سروصدا در اداره مي شود.
مزيت ديگر پارتيشن اين است كه علاوه بر زيبايي، هر زمان دوست داشتيد بدون اينكه تركيب ساختمان دست بخورد، قابل تغيير يا تعويض است.
امروزه از ام دي اف بيشتر براي ساخت اتاقك هاي كاركنان استفاده مي شود بدين صورت كه بخشي از آن از ام دي اف و بالاي آن گاهي تا ارتفاع 2متر از شيشه ساخته شده است.
بيشتر بخوانيد " پارتيشن اداري چيست؟| مبلمان اداري آدينا "
اين پارتيشن اداري باعث افزايش راحتي و آرامش مي شود زيرا تركيب آن به راحتي قابل تغيير است همچنين مي توان ديواره هاي آن را بستگي به نياز خود تغيير داد، همچنين مشكلي براي عبور نور ايجاد نمي كند.
شركت آدينا تنها شركت مبلمان در غرب تهران با سال ها تجربه در زمينه طراحي و دكوراسيون اداري تمام تلاش خود را مي كند تا با استفاده از تكنولوژي روز دنيا و متناسب با استاندارهاي طبي و سلامت، فضايي را طراحي كند تا در محيط اداري خود لذت ببريد.
لطفا نظرات خود را با ما درميان بگذاريد...
براي طراحي با كارشناسان مبلمان اداري آدينا تماس بگيريد.
آدينا پاسخي شايسته به سليقه شما
لطفا با كارشناسان ما در بخش فروش با شماره هاي زير در ارتباط باشيد...
02144620089 02144620087 02144620086 09384993620
- ۷۹ بازديد
- ۰ نظر