طراحي فضاي اداري با بودجه محدود

مجموعه آقاي مبلمان طراح و توليد كننده مبلمان اداري ، طراح و تجهيز كننده دكوراسيون اداري با بهترين كيفيت اعتماد شما افتخار ماست . از وبسايت آقاي مبلمان نيز ديدن فرماييد www.mrmobeman.com

طراحي فضاي اداري با بودجه محدود

طراحي فضاي اداري با بودجه محدود

طراحي فضاي اداري با بودجه محدود عنوان مقاله امروز ما در تيم تحريريه مجموعه مبلمان اداري يكتا مي‌باشد. در ادامه همراه ما باشيد تا با نكاتي براي خريد مبلمان اداري به‌صرفه شما را راهنمايي كنيم. باتوجه‌به بحران‌هاي اقتصادي، شايد اختصاص بودجه‌هاي هنگفت به طراحي داخلي فضاي اداري براي بسياري از كسب ‌و كارها، كمي غيرممكن و غيرمنطقي به نظر مي‌آيد و به همين دليل، به فكر تغيير و بهبود ديزاين داخلي خود نباشند. باتوجه‌به اهميت زياد و غيرقابل انكار تأثيرات مثبت دكوراسيون داخلي بر ميزان فروش كسب‌وكارهاي متفاوت، افزايش راندمان كاركنان و جذب كارمندان شايسته، بايد به فكر راه‌حلي بود كه بتوان حتي با هزينه كم، به يك طراحي عالي و با كارايي بالا رسيد. به همين دليل در ادامه، راهكارهايي براي طراحي فضاي اداري با بودجه محدود را به شما ارائه مي‌كنيم.

  

هدف خود را مشخص كنيد

فرقي ندارد كه براي شركت تازه تأسيس خود نياز به طراحي داخلي داريد، يا به فكر بازطراحي و تغيير محيط اداري قبلي خود هستيد. بايد در مرحله اول هدف خود را از طراحي جديد دقيقاً مشخص كنيد.

كارشناسان ما سؤالات زير را در رابطه با تجهيز مبلمان اداري بسيار كليدي دانستند. پاسخ دادن به سوالات زير مي‌تواند به شما كمك كند تا هدفتان را واضح و شفاف كنيد:

  • اولويت اصلي شما كدام است؟ راحتي كارمندان، جلب توجه سرمايه‌گذاران، جذب مشتريان يا افزايش تعاملات و ارتباط كاركنان؟
  • طراحي و اجراي دكوراسيون اداري فعلي شما داراي چه ايرادات مشكلاتي است؟
  • نظر پرسنل فعلي شما در مورد فضاي فعلي شركت شما چيست؟

هرچقدر كه اهداف شما دقيق‌تر و جزئي‌تر تعريف شوند، نياز شما به آزمون و خطا كمتر خواهد شد و در نتيجه مي‌توانيد به طراحي فضاي اداري با بودجه محدود بيشتر اميدوار باشيد.

در رابطه با مبلمان اداري با كارمندان‌ و همكاران مشورت كنيد

حتماً اين موضوع را در نظر داشته باشيد كه طراحي دكوراسيون اداري به تمامي كاركنان شركت يا سازمان شما ارتباط مستقيم دارد. پس سعي كنيد قبل از شروع كار، طي جلسات گروهي كوتاه، با تمامي افراد مشاركت و تعامل داشته باشيد و اجازه دهيد بدون هيچ نگراني، انتقاد كرده و از مشكلات، معضلات، ايده‌ها و حتي آرزوهاي خود بگويند.

برگزاري طوفان فكري در مورد ديزاين جديد، هم مي‌تواند شما را با ايده‌هاي بكري روبه‌رو كند. همين‌طور اين مشورت‌ها باعث ايجاد حس خوب در ميان پرسنل و در نتيجه كار مفيد بهتر و بيشتر مي‌شود.

حتماً نكات مطرح‌شده در اين جلسات را يادداشت كنيد. همچنين فهرستي از تجهيزات و اكسسوري اداري ضروري و موردنياز افراد را از ميان صحبت‌هاي آنها تهيه كنيد چرا كه اصلي‌ترين خروجي اين جلسات هستند.

بودجه قطعي را تعيين كنيد

حالا كه دامنه تغييرات و خواسته‌هاي مجموعه شما مشخص شده بهتر است از عدد رقم صحبت كنيم. حالا كه اهداف، مشكلات، نيازمندي‌ها و ايده‌هاي ضروري و لازم به اجرا را به طور دقيق مشخص كرديد، نوبت آن مي‌رسد كه بودجه‌تان را دقيقاً تعيين كنيد. اين كار براي طراحي فضاي اداري با بودجه محدود بسيار مهم و حياتي است. چون باعث مي‌شود با يك ديد منطقي پروژه را آغاز كنيد و همين‌طور منجر به اولويت‌بندي، دقت بيشتر در انتخاب و حذف خرج‌هاي اضافه نيز خواهد شد.

ايده‌هاي انتزاعي را به تصاوير واقعي تبديل كنيد

ايده‌هاي مطرح شده در مجموعه شما در رابطه با طراحي دكوراسيون اداري بسيار مهم‌اند، همين ايده‌ها هستند كه به نحوي نقطه پرتاب شما روبه‌جلو مي‌باشند. هرچند ايده‌ها انتزاعي بوده و تصور آن‌ها سخت است اما سعي كنيد آن‌ها را به تصوير بكشيد. مجموعه مبلمان اداري يكتا سال‌هاي زيادي است كه در اين عرصه مشغول به فعاليت است؛ طراحي يكي از وظايف يك شركت مبلمان اداري است. با پيشرفت تكنولوژي نرم‌افزارهاي بسيار زيادي در حوزه ي طراحي داخلي به وجود آمده‌اند. افتخار همكاري با بهترين تيم‌هاي طراحي در مجموعه مبلمان اداري يكتا را در طي اين چند سال داشته‌ايم و با طراحي‌هاي خاص و ارائه بهترين مدل‌هاي دكوراسيون اداري سعي داريم تا رضايت مشتريان خود را در تمام جهات حفظ كنيم.

خلاقيت به خرج دهيد

همين مشورت‌ها باعث ايجاد يك ايده ناب و خوب مي‌شود كه كل مجموعه از آن حمايت مي‌كند. فضاهاي اداري به طور معمول يك تم ثابت دارند و به مرور زمان ممكن است باعث خستگي و ايجاد حس يكنواختي شود. چاره چيست؟ امروزه شركت‌هاي استارتاپي بسيار زيادي در حال طي‌كردن مسير پيشرفت و موفقيت خود هستند، مجموعه‌هاي قديمي شايد درجا مي‌زنند و رقباي تازه در حال عبور از كنار آن‌ها مي‌باشند. در محيط كار خود خلاقيت به خرج دهيد! اين موضوع يكي از مهم‌ترين مسائل در پيشرفت مجموعه شما مي‌باشد. استفاده از مبلمان اداري مناسب و دكوراسيون اداري خلاقانه اين احساس خلاقيت را منتقل مي‌كند و با اجراي يك سبك خلاقانه بازدهي مجموعه خود را بالاتر مي‌بريد.

پالت رنگي را انتخاب كنيد

مرحله ي بعد، انتخاب رنگ است. يكي از مهم‌ترين اشتباهاتي كه اكثر افراد مرتكب مي‌شوند، انتخاب رنگ موقع خريد مبلمان اداري است. درحالي‌كه گزينه درست، تصميم‌گيري براي رنگ پيش از اقدام به طراحي و به عنوان مثال خريد ميز اداري و ساير تجهيزات اداري است. اما اين كار چه تأثيري در طراحي فضاي اداري با بودجه محدود دارد؟

در جواب به اين سؤال بايد گفت كه وقتي در ابتدا، رنگ‌هاي اصلي و فرعي دكوراسيون را انتخاب كنيد، مي‌توانيد طبق برنامه و اصول خريدهاي خود را انجام بدهيد. پس دچار انتخاب اشتباه نمي‌شويد و خرج اضافي براي خودتان درست نمي‌كنيد.

 

به طور ساده اگر بخواهيم توضيح دهيم بايد بگوييم كه بهترين انتخاب براي رنگ ديوارها، سقف، كف و پارتيشن اداري رنگ‌هاي خنثي مثل سفيد، خاكستري هستند. اين رنگ‌ها در طولاني‌ مدت منجر به خستگي و آشفتگي روحي نيز نمي‌شوند و احساس راحتي و حرفه‌اي بودن را به بيننده القا مي‌كنند. پس بهتر است براي رنگ‌آميزي سطوح بزرگ از اين خانواده‌هاي رنگي استفاده كنيم.

به عنوان رنگ اصلي هم بهتر است از رنگ غالب در لوگو و هويت بصري شركت خودتان استفاده كنيد. براي رنگ فرعي هم مي‌توانيد از رنگ‌هاي مكمل يا متضاد رنگ اصلي استفاده كنيد تا به محيط اداري، رگه‌هايي از سرزندگي و انرژي اضافه كنيد.

انتخاب رنگ‌ها يكي از مسائل كاملاً تخصصي است كه در بالا توضيحات پايه‌اي را به شما ارائه كرديم. انتخاب رنگ بهتر است توسط كارشناس صورت گيرد و در نهايت با سليقه كارفرما يك پالت رنگي براي طراحي فضاي اداري خود انتخاب كنيد.

بهتر است از متخصصين مشورت بگيريد

ممكن است شما اين كار را مخالف با طراحي فضاي اداري با بودجه محدود و به‌نوعي آن را از هزينه‌هاي اضافي بدانيد. اما در اين مورد به سال‌ها تجربه ما اعتماد داشته باشيد. همراهي يك فرد يا تيم متخصص در اين پروژه مي‌‌تواند براي شما منافع بسيار زيادي داشته باشد و هزينه‌‌هاي اضافي شما را به وضوح كاهش دهد. بدون يك مشاور، مجبوريد از شنيده‌هاي غيرمستند استفاده كنيد. با شيوه آزمون و خطا جلو برويد، در اين صورت احتمال اشتباه و به بن‌بست خوردن براي شما نيز افزايش پيدا مي‌كند.

 

جزئيات را از ياد نبريد

توجه كنيد كه به هيچ عنوان طراحي فضاي اداري با بودجه محدود به معناي قرباني كردن جزئيات نيست. حواستان به اين نكته باشد كه شايد خيلي از نيازمندي‌ها و اولويت‌ها از چشم شما پنهان باشند. براي مثال، هر فضاي اداري نياز به يك يا چند اتاق مخصوص جلسه دارد. به‌خصوص در محيط‌هاي كاري استارتاپي كه بخش زيادي از وقت كارمندان به گفتگو و جلسه با يكديگر مي‌گذرد. 

تأمين هزينه‌هاي تغيير دكوراسيون اداري

اين مسئله‌اي كه در اين بخش مطرح مي‌شود ممكن است دغدغه بسياري از مخاطبان باشد. شايد خيلي از شركت‌ها مثل شما به فكر باز طراحي يا تغيير دكوراسيون اداري خود افتاده باشند. 

براي مطالعه ادامه اين مطلب روي لينك زيركليك كنيد

طراحي فضاي اداري با بوجه محدود

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.